FACULTATEA DE LITERE

CENTRUL DE CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ "INTERFERENŢE CULTURALE"

PrezentareEchipa de cercetareActivitățiLinkuri utileContactAlbum fotoNoutăți

Publicații

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TRANSLAŢII DE MITURI, ICONURI, BRANDURI CULTURALE AMERICANE ÎN ROMÂNIA POSTDECEMBRISTĂ (TRANSMIT)

 

ACTIVITĂŢI 2009


 

 

Etapa Obiective Activități
Intermediară

1.Crearea cadrului teoretic de
identificare a miturilor și iconurilor americane în spațiul românesc. Manifestări iconice la nivel individual și de grup, în cadre formale
și informale, în bloguri.

1.1.Studiu de caz: funcțiile clișeelor
lingvistice si a componentei fatice în
discursul tranzacțional

1.2. Studiu introductiv despre contribuția blogurilor corporative și
ale expatriaților în economia culturii virtuale
1.3. Studiu de caz: selectarea subiecților și pretestarea instrumentelor metodologice privind cercetarea
1.4. Cercetare critică a teoriilor și proceselor globalizării culturale

2.Colectarea datelor in vederea elaborării unor paradigme culturale la nivelul discursului transacțional, la nivelul discursului virtual, la
nivelul repertoriului interpretativ, la nivelul discursului comunitar.

2.1.Înregistrarea și transcrierea dalelor lingvistice în contextual etno- metodologiei conversației, colectarea
datelor pe teren

2.2. Studiu de caz: receptarea la nivel
individual și de grup pe populația
selectată; colectarea datelor pe teren

2.3. Elaborarea de modele de
multiculturalism în cazul
organizațiilor etnice - comunitatea
rușilor lipoveni, colectarea datelor pe
teren

3.Creșterea vizibilității
cercetătorilor români și
dezvoltarea resursei umane

 

3.1.Participare cu lucrare la
conferințe în tara, respectiv,
Conferința
internațional a Facultății
de Limbi și Literaturi străine,
București (4-6 iunie 2009)

3.2. Participarea cu lucrări la
conferințe în străinătate. Conferința
de studii culturale și dickensiene,
Universitatea Ebraică Ierusalim, 14-
18 iun. 2009), Conferința
internațională a Societății europene
de sociologie, Lisabona, 2-5 sept.
2009; participarea cu prezentări la
Seminarul de la
Salzburg, sept.2009, intitulat "Globalization and American Popular Culture"

3.3. Stagii de documentare la o
universitate parteneră

3.4. Organizarea Conferinței
internationale "Ovid. Myth and
(Literary) Exile"
, Universitatea
Ovidius Constanta
, 10-12 sept. 2009

3.5. Prezentarea rezultatelor
preliminare în cadrul
Conferinței
international "Ovid. Myth and
(Literary) Exile"
în panelul
"Translații de mituri americane in
Romania
postdecembristă"

4. Dezvoltarea infrastructurii

4.1. Înființarea laboratorului de
cercetare:
"Multicultural Lab"

4.2. Lărgirea fondului de carte cu
achiziții recente. Abonament baza de
date online
5. Diseminarea și dezvoltarea
resursei umane
5.1. Alcătuirea paginii web a
proiectului
5.2. Întocmirea și transmiterea
raportului de Cercetare la autoritatea
contractantă

 

Etapa Obiective Activități

Finală

1. Colectarea datelor în vederea elaborarii unor paradigme culturale la nivelul discursului transacțional, la nivelul discursului virtual, la nivelul discursului comunitar și al fluxurilor globalizării culturale

1.1. Elaborarea corpusului despre branding de cultură / branding cultural pe baza blogurilor corporative și ale expatriaților

1.2.Înregistrarea și transcrierea datelor lingvistice în contextual etno-metodologiei conversației
1.3. Elaborarea de modele de multiculturalism în cazul organizațiilor etnice – comunitatea rușilor lipoveni, colectarea datelor pe teren
1.4. Redactarea unor secțiuni ale studiului intitulat “Perspective critice asupra globalizării culturale”

2. Diseminarea și creșterea vizibilității cercetătorilor români; dezvoltarea resursei umane

2.1. Completarea paginii web a proiectului

2.2. Intocmirea si transmiterea raportului de cercetare la autoritatea contractanta