Lavinia Nădrag - Un punct de vedere asupra educaţiei multiculturale (pag. 149-156)

Această lucrare se concentrează pe conceptul de ‘educaţie multiculturală’, în mod deosebit dintr-o perspectivă psiholingvistică, punând accentul pe rolul participanţilor în procesul complex de educaţie. Educaţia multiculturală încorporează conceptele, teoriile şi pedagogia care îşi au originea în mai multe domenii interdisciplinare şi care le aplică în mediul educaţional (Banks). Idealul unor şanse egale, al diversităţii, flexibilităţii şi libertăţii de a experimenta şi inova sunt unele dintre cele mai importante caracteristici ale învăţământului superior din S.U.A. Totuşi, există şi alţi factori care trebuie să fie luaţi în consideraţie în cazul educaţiei multiculturale/multilingve: contextul educaţional (de exemplu, segregaţia, păstrarea limbii materne, submersia, imersia), situaţia de învăţare în clasă, relaţiile dintre profesor şi student, distanţa socială, distanţa psihologică, motivaţia şi aptitudinile lingvistice.