Sara Tavassoli and Parvin Ghasemi - Angela Carter Demystified:
The Employment of the Gothic in Angela Carter’s Fiction
(pag. 109-114)
Unul dintre cele mai interesante aspecte ale ficţiunii Angelei Carter, pe care aceasta l-a folosit încă de la primul ei roman, Shadow Dance (1966), este goticul. Castele terifiante, femei în pericol, temniţe, deghizări şi vampiri sunt doar câteva elemente gotice care îi traversează opera. Alte elemente ale literaturii gotice, sadismul şi masochismul, guvernează relaţia dintre multe personaje ale lui Carter. Autoarea este interesată în special cum pot fi dislocate astfel de relaţii şi ce revelă acestea despre structura puterii în societatea modernă. În scrierile sale de final de secol XX, Carter demonstrează în mod decisiv răsturnarea valorilor şi identificările ce se produc prin modalitatea gotică. Celălalt, sau mai exact relaţia dintre sine şi celălalt, ocupă un loc central în opera ei. Transgresiunea sexuală, dorinţele întunecate şi devierea fantastică subminează ordinele restrictive ale raţiunii, utilităţii şi moralei patriarhale.